Rekruttering job Frankrig

Technical Project Manager in Paris, France

Client: Not specified

Category: Production & R&D

Location: Paris, France

Date: November 2020

Apply Here!

FUNKTIONER

Opgaver:

• Kundens / konsortiets fokus på stillingen som Technical Project Manager (TPM) spiller en hovedrolle, som forbindelse mellem virksomheden og klienten, med base i Paris. Formålet med TPM vil være at fremskynde godkendelsen af ​​de forskellige designs og grænsefladestyringsprocessen; Projektudvikling og klientengagement skal hjælpe virksomheden med at levere et design, der opfylder de vigtigste punkter i kontrakten til tiden og inden for budgettet.

• TPM vil være kundens vigtigste tekniske kontaktpunkt. Han eller hun repræsenterer det tekniske designteam foran klienten og konsortiet efter de kriterier, der er modtaget fra TPM’erne, der vil være baseret på virksomhedens hovedkontor;

• Ansvarsfordelingen og missionerne mellem TPM’erne skal fordeles og accepteres for hver fase af projektet med et gradvist skift i tyngdepunktet for projektstyring fra hovedkvarteret til projektplatformen.

Ansvar:

• Vigtigste tekniske grænseflade på virksomhedssiden for at udveksle med kunden og med konsortiet alle tekniske detaljer i køretøjerne. Til denne opgave vil TPM i Paris drage fordel af støtten fra resten af ​​TPM-teamet og designteamet fra ingeniørafdelingen i virksomhedens hovedkvarter.

• Han eller hun skal føre dialogen med klienten i koordination med PM om gennemførelsen af ​​projektet.

• Han eller hun skal føre dialog med konsortiet i koordination med premierministeren om gennemførelsen af ​​projektet.

• Han eller hun vil være den vigtigste tekniske repræsentant for virksomheden i konsortiets faciliteter i det nordlige Frankrig og i Paris, hvis kunden også anmoder om det.

• Vil lede forretningen under designgennemgang med klienten og samtidig lede designteamet til at opnå klientgodkendelse.

• Interface til stedet for programlederen i det nordlige Frankrig og også under forhandlinger i Paris med klienten.

• Evaluere virkningerne af variationer (omkostninger og / eller deadlines) af projekter samt den mulige effekt af risici og sanktioner, som i tilfælde af indvirkning på programmet skal evalueres på en koordineret måde med premierministeren.

• Vil være enig med kundens leder af kontrakten om overensstemmelse med kontraktens klausuler.

• Tilskynd og vejled brugen af ​​standardiserede løsninger og overvågning af definerede metoder.

Forudsætninger:

Uddannelse: Ingeniør

Erhvervserfaring: mindst 10-20 år inden for jernbanesektoren inden for koordinering / designledelse, helst inden for styring af rullende materiel.

Skal have erhvervserfaring med RATP og / eller SNCF og / eller til RATP eller SNCF.

Sprog: Ud over fransk skal kandidaten være tosproget på engelsk, og flydende spansk betragtes som et plus.

Andet: Meget gode interpersonelle og organisatoriske færdigheder, åbenhed, evne til at arbejde i teams, proaktivitet, autonomi.

Tilgængelighed til forretningsrejser er afgørende. Stillingen er baseret i Paris, og der kan forventes mange besøg i det nordlige Frankrig på stedet og også på selskabets hovedkontor.